SCHENKEN

Willy Schilthuis Met 2 Leerlingen 1953

Het Willy Schilthuis Fonds

De BD-boeren van nu bouwen voort op het werk van de pioniers uit het verleden.  Willy Schilthuis (1920-2001) was zo'n pionier die zich onvermoeibaar inzette als tuinder, docent, bestuurslid, redacteur, spreker en bruggen­bouwer. Met een bewonderens­waardige kracht heeft zij de BD versterkt. Haar naam is verbonden aan ons Fonds dat nieuwe ontwikke­lingen mogelijk maakt. Dankzij vele giften, schenkingen en legaten bouwen de BD-ers van nu aan de landbouw van de toekomst.
   ga naar > PROJECTEN

Jouw schenking draagt bij aan toekomstlandbouw!

Iedere schenking aan het Willy Schilthuis Fonds draagt bij aan de ontwikkeling van landbouw die de aarde weer vruchtbaarder maakt voor toekomstige generaties. De biodynamische landbouw is een van de meest vruchtbare en toekomstbestendige landbouwmethoden die er momenteel bestaan.

Eenmalige gift

Wij zorgen dat jouw gift een vruchtbare bestemming krijgt die de biodynamische methode verder helpt. Als je deze eenmalige gift opgeeft bij de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting kan dat een belastingvoordeel geven. Wij zijn namelijk een ANBI. Je kunt hier uitrekenen hoeveel. Heb je een specifiek project voor ogen dat je graag verder helpt ontwikkelen door een eenmalige schenking? Neem dan contact op met fondsbeheerder Gryt de Jong.

Periodieke schenking

Een jaarlijks terugkerende schenking geeft de Biodynamische Vereniging een gezond financieel perspectief waarmee ze in de diepte kan investeren in langlopende onderzoeksprojecten, bijvoorbeeld onderzoek naar de biodynamische preparaten.
Wanneer je je voor 5 jaar of langer wilt verbinden, dan kun je je donatie volledig aftrekken van de belasting, want de drempel voor donaties die niet aftrekbaar zijn is niet van toepassing op jouw jaarlijkse schenking en er geldt geen maximum voor de hoogte van de gift.
Periodiek schenken is heel eenvoudig. Je hoeft alleen een schriftelijke overeenkomst in te vullen en te ondertekenen; dat is je bewijs voor de belastingdienst. De enige voorwaarde is dat je jaarlijks een vast bedrag schenkt gedurende een periode van vijf jaar of langer. De schenkingsovereenkomst kan zonder fiscale gevolgen worden stopgezet bij arbeidsongeschiktheid, onvrijwillige werkeloosheid of overlijden. Interesse? Download hier het Formulier Periodiek Schenken. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Karin Menken via bureau@bdvereniging.nl of 0850-609044.

Legaat

Biodynamische boeren behouden en verzorgen vruchtbare grond zodat de aarde ook vruchtbaar zal zijn voor gezonde voeding voor de generaties na ons. Door het Willy Schilthuis Fonds van de BD-Vereniging op te nemen in je testament, kun je je liefde en verantwoordelijkheid voor de aarde doorgeven. Om na te laten heb je een testament nodig. Voel je je verbonden met een heel specifiek onderdeel van ons werk? Dan kun je ook nadenken over een fonds op naam dat specifiek voor een bepaald doel wordt ingezet.

Contact

Wil je meer weten over het Willy Schilthuis Fonds of over schenken? Wij gaan graag met je in gesprek. Wat besproken wordt, is vertrouwelijk en je bent tot niets verplicht. Je kunt contact opnemen met coördinator Gryt de Jong via mail.

230125 Collegiale Toetsing

Steun het ontwikkelingswerk van boeren

Boeren bouwen dagelijks aan ontwikkeling van biodynamische landbouw. Voor hen is het waardevol om elkaar te ontmoeten en met elkaar mee te denken. Via BD-beroepsontwikkeling - met intervisie- en themagroepen en coaching - zetten boeren nieuwe stappen en overwinnen ze problemen. Om dit aanbod laagdrempelig te houden, gratis voor beroepsleden, is steun van burgers onmisbaar: samen dragen we dit vernieuwende boerenwerk!
ga naar > IK SCHENK AAN BEROEPSONTWIKKELING